Навички лідера є дуже важливим аспектом для вас та вашої кар’єри, починаючи від подання заяви на роботу та закінчуючи кар’єрним ростом. Лідерство є одним з навичок, які цінують роботодавці і тому вам необхідно знати свої лідерські якості, оскільки це знання може знадобитися у написанні резюме або в співбесіді з вашим майбутнім керівником. Щоб бути ефективним лідером вам потрібно вміти добре спілкуватися, мотивувати свою команду, виконувати та делегувати обов’язки та мати гнучкість у вирішенні проблем на постійно рухливому робочому місці.
Як на мене, найголовніша навичка яка повинна бути у лідера – навичка спілкування. Ви повинні вміти чітко пояснювати своїм співробітникам все, наприклад, цілі організації або конкретні завдання. Керівники повинні володіти всіма формами спілкування, включаючи бесіди один на один, розмови з усіма співробітниками, а також спілкування по телефону, електронній пошті або чаті. Потрібно не забувати те, що велика частина спілкування також включає слухання. Керівник повинен бути регулярно доступним для обговорення питань та проблем із працівниками.
Ще однією найголовнішою навичкою лідера є відповідальність. Ви повинні пам’ятати те, що лідер несе відповідальність як за успіхи, так і за невдачі своєї команди. Тому вам потрібно бути готовим прийняти провину, якщо щось піде не так. Коли ваші співробітники побачать, що їх керівник у невдачі звинувачує інших, вони втратять повагу до нього. Все що потрібно зробити – це прийняти помилки та невдачі, а потім придумати чітке рішення проблеми.
Як ви могли зрозуміти з минулого абзацу, ще однією з важливих навичок є вміння вирішувати проблеми. Хороші керівники вміють вирішувати проблеми що виникають на роботі. Ефективне вирішення проблем часто вимагає збереження спокою та вміння керувати своїми емоціями. Навики вирішення проблем можуть допомогти керівникам приймати швидкі рішення, долати перешкоди, а також гарантувати, що проекти будуть завершені вчасно.
Гарний лідер повинен вміти подавати правильні приклади. Продемонструйте поведінку, яку люди почнуть наслідували. Пам’ятайте, якщо ви вимагаєте багато від своєї команди, ви також повинні бути готові встановити для себе високі стандарти. Контролювання ваших слів і дій допоможе зміцнити довіру та ваша команда буде більш готова до того, щоб брати з вас приклад.
Не забувайте те, що ви як керівник повинні надихати своїх працівників робити ще більше для своїх організацій. Працівникам зазвичай недостатньо просто виплачувати заробітну плату, їм ще необхідно натхнення, тобто мотивація для того щоб працювати далі. Одним із способів мотивувати своїх працівників є винагорода за виконання якогось завдання.
Керівник повинен вміти мислити нестандартно. Будуть ситуації в яких вам потрібно прийняти рішення на яке немає чіткої відповіді, тому необхідно бути готовим до цього. Вміння підходити до проблеми нетрадиційними способами зможе допомогти вам вирішити проблему яка інакше не вирішувалась.
Гарною навичкою для лідера також є критичне мислення. Почніть дивитися ширше – найкращі лідери бачать проблеми ще до їх виникнення і реалізують плани щодо їх уникнення. Хороші керівники також усвідомлюють потенційні можливості та використовують їх на користь компанії і співробітників. Тобто, будьте ініціативними. Не чекайте коли щось станеться, натомість, намагайтеся передбачити ці майбутні проблеми і допоможіть команді бути готовою на випадок, коли щось піде не так. Якщо ви – керівник, і працівник звертає вашу увагу на проблему, допоможіть йому визначити причину та вжити запобіжних заходів, щоб вона не вплинула негативно на компанію та клієнтів.
Лідер не повинен забувати про інновації. Щоб підприємства йшли в ногу з сучасним конкурентним ринком, інновації повинні бути організаційним пріоритетом – і цей тип культури починається з вершини. Інновації – це хороший спосіб для лідерів змінити ситуацію та спробувати щось нове, що іноді призводить до чудових ідей та кращих методів. Лідерам необхідно створити середовище в якому люди почуватимуться психологічно безпечними, щоб спробувати щось нове, побачити як це відбувається і навіть зазнати невдачі. Найкращі лідери – це ті, хто постійно вчиться і придумує, як заповнити прогалини та розвинути навички, які є для них найбільш значущими.
Найкращий шлях до того, щоб стати хорошим керівником – це завжди продовжувати вчитися новому. Це підтримує ваш розум гострим, а ваші навички – свіжими. Це підштовхує вас до нових викликів, які можуть трапитися на вашому шляху, що завжди добре для лідера.
Отже, вирішіть яким лідером ви хочете бути. Як ви вже змогли зрозуміти, існує багато різних типів лідерства. Розуміння того, що є вашою бажаною метою, допоможе вам розвинути правильні сильні сторони та розпочати застосовувати їх на практиці.
Пам’ятайте, що кожен має здатність бути лідером у тій чи іншій формі. Ми всі маємо сильні сторони які можемо використовувати, щоб надихати та мотивувати оточуючих. На ці сильні сторони можна спиратися і проявивши трохи наполегливості, ви зможете розвивати свої таланти, щоб стати справді надихаючим лідером. Навички лідерства можуть стати основою кар’єрного зростання як для менеджерів, так і для окремих працівників. Всі роботодавці цінують людей з рисами лідерства, тому це гідний навик для розвитку в будь-якій галузі.
Влад Сомов
Цей проєкт виконується у співпраці з громадською організацією “Фундація Прав Людини” та фінансується Інститутом міжнародних культурних зв’язків (ІФА) коштами Міністерства закордонних справ Федеративної Республіки Німеччина.