Люди – не звірі!

Тетяна Децюк, Анна Вербицька

На сьогодні законодавство з протидії булінгу в навчальних закладах України проходить етап свого становлення. Але проблема поширеності його проявів залишається критичною, що завдає шкоди фізичному та/або психічному здоров’ю учнівської молоді.

Причини шкільного булінгу витікають із незнання та нерозуміння наслідків насильницької поведінки, невміння вирішувати конфлікти між учнями та/або є результатом впливу негативного впливу медіа.

Наслідки булінгу є серйозними як у короткостроковій так і довгостроковій перспективі. По-перше, це наслідки для учнів, які зазнають булінгу. Опинившись у ролі жертви булінгу, дитина одержує величезну кількість психічних травм, які неминуче позначаються на її подальшому житті. Навіть одиничний випадок булінгу залишає емоційний вплив, що вимагає роботи психолога. Дитина стає тривожною, що переходить і в доросле життя. У неї виникають проблеми у поведінці. Вона схильна до депресій, суїцидальної поведінки. Складнощі у взаєминах: страждання від булінгу призводить до труднощів у комунікації – такі діти більше спілкуються в соціальних мережах, ніж в реальному світі. Потреби у дружбі, спілкуванні, визнанні та схваленні залишаються незадоволеними. Ризик у майбутньому стати жертвами мобінгу у людей, які пережили булінг в дитинстві, зростає. Хвороби – результатом булінгу дуже часто бувають фізичне нездужання. Відомі випадки, коли у хлопчиків від стресу і безсилля починалися серйозні проблеми з серцем. Дівчатка-підлітки схильні до іншої недуги: бодішеймінг призводить до анорексії або булімії. Можливі розлади сну і переростання травми в психосоматику.

Негативних наслідків зазнають також і самі булери. Неблагополучне майбутнє: примітивні асоціальні способи поведінки перестають діяти в дорослому світі, і булери намагаються реалізувати себе через девіантну поведінку. Проблеми у взаєминах: діти, які поєднують булінг із високим соціальним статусом, стають диктаторами в сім’ї, часто мають проблеми у взаєминах із батьками. Насильство в сім’ї: навіть якщо вже в дорослому житті такі особи успішні, то вони не вміють вибудовувати безконфліктні відносини з дітьми і з партнерами.

У світі тварин існує правило “виживає сильніший”. Усе життя тварин зводиться до пошуку їжі, продовження роду та боротьби за виживання. Та є принципова різниця між світом тварин і світом людей: людям притаманні співчуття, емпатія, толерантність та доброта… Люди – не звірі! Але чому тваринні закони досі живуть у людському суспільстві? Тільки у наших руках змінити цей стан речей.

Проєкт “Я-Медіа” реалізується НУ “Чернігівська політехніка” у співпраці з ГО “Фундація прав людини” та Університету м. Тарту (Естонія).

Проєкт фінансується коштами Міністерства закордонних справ Естонської Республіки.

#ЯМедіа

#ФундаціяПравЛюдини

#HumanRightsFoundation

#чернігівська_політехніка

#ChePolytech

#Che_Polytech

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *