Артем Сокорський.
Усе людство змогло вижити завдяки налагодженій комунікації. Основним інструментом, який відрізняє людей від тварин і ставить перших, як більш розвинутих, є особливість будови мозку. Люди мають здатність свідомо мислити та аналізувати свої вчинки. Ця можливість дозволяє будувати комунікацію з іншими людьми на новому рівні. Так як базова комунікація засновується на інстинктах. А інстинкти дуже логічні для виживання. Люди змогли скооперуватись і пройти етап виживання. Зараз для них постає інша проблема – жити.
Очевидно, що задовільнити свої інтереси – це фундамент, на якому базуються інстинкти. Вищим рівнем є задоволення свої інтересів, враховуючи інтереси оточуючих. Іншими словами, інстинкти дбають лише про себе, і такий спосіб життя можна назвати виживанням. А розвиваючи в собі творчі здібності та емпатію твої інтереси виходять за рамки себе, і такий спосіб життя можна назвати «жити».
Щоб врахувати інтереси оточуючих потрібно з ними комунікувати. Комунікація у вигляді задоволення лише власного егоїзму базується на претензіях до оточуючих. Таким чином, взаємодія буде малоякісною порівняно із потенціальним варіантом, при якому є налагоджений зв’язок із оточуючими. Справа в тому, що претензії не приводять до бажаного результату, а лише є хорошим способом руйнувати психологічний клімат групи. Сучасному менеджеру потрібно розвивати комунікативні компетенції, адже у такому швидкому ритмі життя стояти на місці це теж саме, що відходити на два кроки назад. Постійний розвиток і формування стратегій налагодження комунікацій із колективом дозволять досягати поставлених цілей.
Якщо менеджер не вважає за потрібним розвивати комунікативні компетенції, він ставить себе під величезний ризик, хоч і здається, що лихо його може минути. Його управлінська діяльність згодом не зможе дати хороші показники, як наслідок компанія розпочне втрачати свої позиції на ринку, що в свою чергу приведе до двох варіантів, або звільнення його і заміни на іншого менеджера, або зміни власної стратегії управління. Успішний менеджер повинен надихати персонал, бути хорошим психологом і розвивати емпатію. Тільки при наявності всестороннього розвитку власної особистості, сучасний менеджер може відкривати нові грані у власній професії, розвивати навички своїх підлеглих підштовхуючи їхній рух вперед, і таким чином робити наш світ трішечки кращим.
Підсумовуючи усе вище сказане, комунікація – це інструмент, який дозволить прожити життя з насолодою, як і в особистісній сфері, так і в професійній і не недооцінювати його вкрай сильна помилка, що дасть про себе знати на дистанції. Крім того, сучасному менеджеру слід охоплювати не лише вербальну комунікацію, як запоруку успішної взаємодії із людьми, насамперед варто надихати інших своїм прикладом. Красиві слова без наявності відповідних дій тільки виставлять менеджера, як легковажну особу, що похитне його авторитет у колективі. Як казав Стів Джобс: «Навіщо підлеглим керівник, у якого нічому не можна навчитись?». Отже, комунікаційні компетенції не обмежуються лише вербальним аспектом, а виходять дещо ширше за рамки стереотипного бачення у вигляді: «Вміє давати команди, значить хороший керівник». Слова, вимовлені устами менеджера та підтвердженні власним прикладом, справляють вагомий ефект на колектив. Саме ця зв’язка дозволяє досягати максимальної ефективності діяльності команди.
Проєкт реалізується НУ “Чернігівська політехніка” у співпраці з ГО “Фундація прав людини” та Університету м. Тарту (Естонія).
Проєкт фінансується коштами Міністерства закордонних справ Естонської Республіки.
#ЯМедіа
#ФундаціяПравЛюдини
#HumanRightsFoundation
#чернігівська_політехніка
#ChePolytech
#Che_Polytech