Чому правила, засновані на моральних категоріях, такі важливі?

Катерина Тітаренко.

Якщо, порушуючи ті або інші норми пове­дінки у побуті й у суспільстві, ви ризикуєте насамперед своєю репутацією вихованої лю­дини, то в бізнесі такі помилки можуть кош­тувати великих грошей і кар’єри. Правила засновані на таких моральних категорі­ях, як ввічливість, тактов­ність, коректність, поряд­ність. Володіння правила­ми етикету усуває скутість, дає змогу не скривдити ді­лового партнера незграбним словом або дією, і водночас — не втратити власне достоїнство й престиж фірми. У багатьох вітчизняних бізнесменів-початківців зривається безліч вигідних угод, особ­ливо з інофірмами, через те, що вони не зна­ють правил ділового етикету. А ще частіше їх «підставляють» різні консультанти, секретар­ки. У більшості поганий смак помітно в одязі, манерах поведінки. У результаті, їхні консуль­танти й секретарки стають предметом мов­чазної та безсторонньої критики з боку пар­тнерів. Підприємці, які поважають себе й честь своєї фірми, після першої ж зустрічі припиняють усі переговори. А причина цьо­го — поведінка, оцінити яку можна словами зі знаменитої казки про бабу, що «ні ступити, ні сказати не вміє».

Особливо згубно впливає на розвиток віт­чизняного бізнесу його «нечесне» ведення. От приклад. Кілька років тому нова київська фірма уклала угоду з однією польською ком­панією на поставку дорогого паркету. Перед відправленням польські експерти провели перевірку деякої частини товару. Під час одержання товару, звиклі до чесної гри, вони зробили оплату без перевірки всього ванта­жу. А після розвантаження виявилося, що за­мість першокласного товару їм «підсунули» недорогий і зовсім не якісний паркет. Поль­ська компанія була змушена відправити ма­шини з вантажем за свій кошт назад. Звичай­но ж, вона прийняла рішення більше не пра­цювати з нашими підприємцями. Через численні зв’язки польської компанії про цей ви­падок довідалося багато підприємців із різ­них країн. Через кілька місяців київська фір­ма «розвалилася», тому що вже не могла знайти партнерів. Таким чином, порушення етичних правил і норм призвело до розриву ділових зв’язків і пере­творилося на втрату ринків збуту.

Отже, діловий етикет є однією з головних передумов успіху українського бізнесу, адже без знання елементарних правил поведінки, можна вбити його, навіть не почавши.

Проєкт реалізується НУ “Чернігівська політехніка” у співпраці з ГО “Фундація прав людини” та Університету м. Тарту (Естонія).

Проєкт фінансується коштами Міністерства закордонних справ Естонської Республіки.

#ЯМедіа

#ФундаціяПравЛюдини

#HumanRightsFoundation

#чернігівська_політехніка

#ChePolytech

#Che_Polytech

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *