Марина Ромашук.
У сучасному 21 столітті значної популярності та розвитку здобуло поняття «блогінгу» та все, що з ним пов’язано. Популярні блогери з тисячами підписників у соц. мережах несуть великий вплив на сучасну молодь, висвітлюючи у своїх постах теми, що точно зацікавлять. Але ж чому блогінг набув такої популярності?
Комунікація як вид взаємодії між декількома особами виникла вже досить давно, але з того часу зазнала великих змін. Наприклад, ще років 70 тому поспілкуватися по телефону вважалося нездійсненною мрією, адже спілкуватися можна було лише за допомогою листів, або взагалі спілкування могло бути безпосереднім. Проте з плином часу комунікація між людьми стала можливою за допомогою мережі «Інтернет», зокрема і через самі блоги. Завдяки нанотехнологіям, що з’являються з кожним днем все нові і нові, відкриваються й нові засоби передачі інформації, тому і виникають такі методи, як блогінг і т.і.
Блогінг у сучасному розумінні – це новий метод комунікації, в основі якого лежить діалог, спричинений монологом автора блогу на тему, що цікава як самому блогеру, так і його аудиторії. Блогінг є дуже ефективним видом комунікації, адже частіше за все здійснюється у формі дискусії щодо запропонованих тем блогером, чому сприяє розбіжність думок блогера та відгуків підписників чи читачів.
У наш час розвиток технологій дозволив задовольнити більшість потреб, і, згідно з пірамідою Маслоу, більшість молоді перейшла на останній рівень потреб – самовираження. Тому кількість інформації, якою молодь бажає поділитися із суспільством, щороку збільшується. Кожного дня створюються нові тематичні й нетематичні блоги, у яких з’являється дуже багато нової корисної інформації. Більшість представників молоді обирає цей вид комунікації бо для нього потрібні лише ноутбук або смартфон та обрана платформа. Великий вибір платформ дає можливість легко знайти потрібну вузьку цільову аудиторію
Сриятливий клімат для створення нових блогів дозволяє читачеві обрати найбільш цікавий для нього блог. Це дуже позитивно впливає на розвиток блогінгу як виду нової комунікації між молоддю. Саме через це багато фахівців вважає, що за деякий час він витіснить більшість інших видів комунікації. Блогінг більш перспективніший, ніж чати або канали, адже в них комунікація згасає через нестачу тем для обговорення, а в блозі тему створює ідейний автор, враховуючи специфіку цільової аудиторії, орієнтованої на критичне осмислення представленої проблематики.
Найважче в блогінгу – зацікавити читача, зробити так, аби нудне перетворилося на цікаве, адже нецікаві блоги набирають лише малу аудиторію. Треба взяти щось із подій поточного тижня (похід до супермаркету, цікаве фото пейзажу тощо). Написати про це у найдраматичніший спосіб, який тільки можливий, бажано переймаючи манеру й стиль військового репортажу або серйозної журналістики. Також частина блогів – це розповідь звичайних людей про складні наукові явища в цікавій і доступній формі, орієнтована на непрофесійну аудиторію, що вимагає значної майстерності .
Саме завдяки блогам чимало наукових тем набувають поширення серед молоді. Зараз майже кожен тінейджер веде блог, за кимось слідкує в таких мережах, як «Інстаграм», «Фейсбук» або «Твіттер». Старша вікова аудиторія також бере участь у блогінгу, але менш активно, бо їй складніше адаптуватися до моди на нові соцмережі та спілкування в інтернеті через блоги.
Отже, блогінг – це новий вид сучасної комунікації, який полягає в тому, щоб подати банальні або складні речі цікаво та корисно для великого кола людей. Блогінг є легким способом онлайн комунікації, за яким стоїть майбутнє, бо його поширення фактично не залежить від мови або віку і є доступним кожному. Можливість більш вільно й неупереджено досліджувати гострі проблеми робить блогінг особливо перспективним напрямом у сучасному комунікативному просторі.
Проєкт реалізується НУ “Чернігівська політехніка” у співпраці з ГО “Фундація прав людини” та Університету м. Тарту (Естонія).
Проєкт фінансується коштами Міністерства закордонних справ Естонської Республіки.
#ЯМедіа
#ФундаціяПравЛюдини
#HumanRightsFoundation
#чернігівська_політехніка
#ChePolytech
#Che_Polytech