Анастасія Кальян
Ніхто не знає що буде завтра. Ось так одного разу ми, українці, і прокинулися в тому «завтра» – 24 лютого.
У нас дійсно крута, високо підготовлена армія… але руйнування, котрі завдавав окупант, тягнули і продовжують тягнути непосильно великі суми коштів із державного бюджету. Безперечно, спасінням у цій ситуації є волонтери. Але як участь у зборах та постійні донати можуть нашкодити людям, МЕДІАГРАМОТНІСТЬ яких кричить про підвищення власного рівня?
Ми всі єдина нація. Ми добрі, співчутливі, готові прийти на допомогу у будь-який момент – це наша гордість, частина менталітету. Проте, як то кажуть, кому – війна, а кому – і мати рідна… Світ не без тих, хто хоче нажитись на чужому лихові. Тож кожного дня ми і маємо змогу спостерігати як разом із дійсно чесними і такими необхідними зборами ширяться збори корисливі, для обману людей.
Як зрозуміти, що збір реальний? Особисто я, у першу чергу, завжди звертаю увагу на акаунти, відмічені у пості про збір (поганим сигналом вже є, наприклад, те, що сторінка має мало підписників, створена зовсім нещодавно чи має одноразово велику кількість публікацій, яка і є всією сукупністю опублікованого на сторінці), не менш важливим є відзначення наказів, листів, виписок, розпоряджень і т. і. командирів певних військових формувань (важливо, що можна перевірити чинність такого документу через спеціальні сайти та бази даних), також важливу роль грає рівень публічності людини, котра оголосила збір (відома особа, котра вже неодноразово публікувала результати подібних зборів, чи ж намагається повідомляти кожен етап придбання необхідного своїм читачам точно не викликатиме підозри), варто не випускати з уваги також деталізацію мети збору, суму (правда ж підозріло виглядатиме збір пів мільйона гривень на один дрон?), військове формування, для якого і здійснюється цей збір та інші деталі.
В тому і полягає важливість МЕДІАГРАМОТНОСТІ під час війни: людина стає більш чутливою до всього, що відбувається, вона готова віддати останнє аби припинити цей терористичний мордор, а малесенький маячок медіаосвіченості (як навичка, напрацьована автоматично) повинен завжди спрацьовувати у необхідний момент, щоб не нанести людині ще більшої шкоди. Тож МЕДІАГРАМОТНІСТЬ, як бачите, стала необхідністю в умовах гібридної війни, основною ціллю якої і є тиск на населення через щоденне використання особистих гаджетів.
Проєкт реалізується НУ «Чернігівська політехніка» у співпраці з ГО «Фундація прав людини» та Університетом м. Тарту (Естонія) за рахунок коштів Міністерства закордонних справ Естонської Республіки.
#ЯМедіа
#ФундаціяПравЛюдини
#HumanRightsFoundation
#чернігівська_політехніка
#ChePolytech
#нгПравник