Катерина Тітаренко.
Якщо, порушуючи ті або інші норми поведінки у побуті й у суспільстві, ви ризикуєте насамперед своєю репутацією вихованої людини, то в бізнесі такі помилки можуть коштувати великих грошей і кар’єри. Правила засновані на таких моральних категоріях, як ввічливість, тактовність, коректність, порядність. Володіння правилами етикету усуває скутість, дає змогу не скривдити ділового партнера незграбним словом або дією, і водночас — не втратити власне достоїнство й престиж фірми. У багатьох вітчизняних бізнесменів-початківців зривається безліч вигідних угод, особливо з інофірмами, через те, що вони не знають правил ділового етикету. А ще частіше їх «підставляють» різні консультанти, секретарки. У більшості поганий смак помітно в одязі, манерах поведінки. У результаті, їхні консультанти й секретарки стають предметом мовчазної та безсторонньої критики з боку партнерів. Підприємці, які поважають себе й честь своєї фірми, після першої ж зустрічі припиняють усі переговори. А причина цього — поведінка, оцінити яку можна словами зі знаменитої казки про бабу, що «ні ступити, ні сказати не вміє».
Особливо згубно впливає на розвиток вітчизняного бізнесу його «нечесне» ведення. От приклад. Кілька років тому нова київська фірма уклала угоду з однією польською компанією на поставку дорогого паркету. Перед відправленням польські експерти провели перевірку деякої частини товару. Під час одержання товару, звиклі до чесної гри, вони зробили оплату без перевірки всього вантажу. А після розвантаження виявилося, що замість першокласного товару їм «підсунули» недорогий і зовсім не якісний паркет. Польська компанія була змушена відправити машини з вантажем за свій кошт назад. Звичайно ж, вона прийняла рішення більше не працювати з нашими підприємцями. Через численні зв’язки польської компанії про цей випадок довідалося багато підприємців із різних країн. Через кілька місяців київська фірма «розвалилася», тому що вже не могла знайти партнерів. Таким чином, порушення етичних правил і норм призвело до розриву ділових зв’язків і перетворилося на втрату ринків збуту.
Отже, діловий етикет є однією з головних передумов успіху українського бізнесу, адже без знання елементарних правил поведінки, можна вбити його, навіть не почавши.
Проєкт реалізується НУ “Чернігівська політехніка” у співпраці з ГО “Фундація прав людини” та Університету м. Тарту (Естонія).
Проєкт фінансується коштами Міністерства закордонних справ Естонської Республіки.
#ЯМедіа
#ФундаціяПравЛюдини
#HumanRightsFoundation
#чернігівська_політехніка
#ChePolytech
#Che_Polytech