Соціальні мережі: подарунок долі чи епідемія ХХІ століття?

Анжела Дмитренко.

Статистика показує, що 46% населення усієї планети користується соціальними мережами, а це більше, ніж 3,5 млрд людей. Інтернет та соціальні мережі в останнє десятиліття зробили наше спілкування, з одного боку, простішим, а з іншого – створили безліч нових, до цього невідомих людству, проблем.

Але все ж уподобання соціальних мереж відрізняються в різних країнах, тому важливо дослідити, що відбувається на місцевому рівні. Для України кількість активних користувачів становить щонайменше 63% населення, а це приблизно 20,8 млн осіб. За даними компанії Research & Branding Group, в Україні лідером також є Facebook, YouTube та Instagram. Найбільше українських користувачів цікавить розважальний та пізнавальний зміст. Тільки 36% використовують соцмережі, щоб дізнатися новини, а 60% користуються ними для спілкування з друзями. Й з цієї причини соцмережі мають багато позитивного впливу соцмереж на наше життя:

• допомагають нам обмінюватися інформацією, досвідом, спілкуватися з друзями, однодумцями, які знаходяться за сотні тисяч кілометрів від нас, і завжди бути в курсі всього, що відбувається в їхньому житті;

• вони дозволяють швидко дізнаватися про нові вакансії, так як багато компаній розміщують їх на своїй сторінці, і навіть влаштуватися на роботу, якщо до цього прагнути;

• завдяки ним  дуже багато людей знайшли нових друзів, а деякі – свою другу половинку;

• допомагають подорожувати, економлячи гроші на бронюванні проїзду і проживання;

• саме вони допомагають багатьом талановитим молодим людям завоювати популярність, отримати підтримку, визнання від абсолютно чужих людей;

• для когось соцмережі стали джерелом заробітку, вони ж допомагають нужденним зібрати гроші на лікування;

• соцмережі в наш час надають допомогу співробітникам правоохоронних органів: дуже часто з’являються статті в пресі, що поліції вдалося відшукати особу  по листуванню в соцмережах.

Але в той же час, у багатьох молодих людей, що приділяють стільки часу соцмережам, формується залежність, яка несе за собою негативні наслідки:

• нав’язливе непереборне бажання зайти на свою сторінку в соцмережі, переглянути останні новини, погортати фотографії;

• скарги членів сім’ї, друзів, співробітників на те, що людина занадто багато часу проводить в соціальних мережах;

• значні фінансові витрати через непотрібні покупки в Інтернеті;

• неможливість заздалегідь сказати, скільки часу ця людина приділить соціальній мережі, втрата тимчасового контролю під час комп’ютерного сеансу;

• людина стає просто «лялькою в руках соцмереж», адже у всьому вона йде за тенденціями й порадами, які почула від блогерів або прочитала в коментарях, й зовсім припиняє контролювати потік інформації в свій бік;

• проблеми з навчанням, в сім’ї, на роботі, адже людина перестає приділяти їм належну увагу, а все більше часу проводить онлайн.

І після всі згаданих позитивних й негативних моментів , які дають нам соціальні мережі, тільки нам вирішувати для себе, чи це подарунок долі чи таки епідемія  нової залежності.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *