Як уберегти себе від інформаційного цигана?

Вікторія Форостянко.

Інформаційні цигани – це люди, які нечесними шляхами заробляють в соціальних мережах. Зараз ця тема дуже актуальна, адже в період карантину бізнес вимущений був перейти в онлайн, щоб не втратити своїх клієнтів і не зазнати значних збитків.

Але потрібно розуміти, що успішне ведення електронного бізнесу потребує певного рівня знань та навичок, професійного досвіду. А тому і виникають нові професії на кшталт SMM-менеджера, веб-дизайнера, таргетолога, копірайтера та інших. Останнім часом на вітчизняному ринку з’явилося багато фрілансерів, що надають такі послуги.

Серед них є спеціалісти, які дійсно допомагають підприємцям збільшити прибуток, але є і шахраї. Зазвичай, це люди, які прикрашають свої здобутки, використовують чужі успішні кейси та виставляють себе зовсім іншими людьми.

Як правило, такі псевдо-фахівці займаються розсилкою повідомлень, де написано про нереальні речі. Ви вірите, що за день у вас буде +5000 підписників та + 1000 покупок? Я ні, тому що я розумію, що навіть якщо і відбудеться збільшення підписників на + 5000 чоловік, то це буде не зацікавлена аудиторія, яка від тебе рано чи пізно відпишиться, адже ти їм будеш просто нецікавий.

І це може суттєво вплинути на алгоритми соціальної мережі. Так, після масової відписки твоя сторінка може потрапити до нецікавого людям контенту, що негативно вплине на твій заробіток. Тому потрібно думати перед тим, як щось робити. А вберегти себе від інфоциганів ми можемо, дотримуючись простих порад:

  1. Проаналізуйте отримане повідомлення. Якщо людина обіцяє надшвидкий прибуток або щось у цьому роді, то скоріше за все це шахрай, який навіть не проаналізував твій товар та не знає, чи буде він актуальним на ринку.
  2. Задавайте питання, на які справжній фахівець повинен знати відповіді. Якщо людина ухиляється від конкретних запитань ( А можете показати портфоліо? Як можна зв’язатися з вашими клієнтами? Яка була статистика зростання покупок при вашій співпраці?), то це є прямим свідченням спроби ввести вас в оману.
  3. Старайтеся поговорити з людиною вживу або по скайпу (або будь-якому іншому каналу з відеозв’язком). Адже поведінка вашого співрозмовника та його невербаліка може вам розповісти дуже багато, навіть про те, що він з вами не зовсім чесний.

Наприкінці хочу зазначити, що “інфоциганство” є проблемою не тільки для підприємців, але й для спеціалістів. Тому що в результаті шахрайських дій окремих недобросовістних осіб підривається довіра до людей, що мають онлайн професію. І це шкодить суспільству в цілому.

Публікацію створено в рамках проєкту “Я медіа”. Проєкт реалізується НУ “Чернігівська політехніка” у співпраці з ГО “Фундація прав людини” та Університету м. Тарту (Естонія). Фінансується коштами Міністерства закордонних справ Естонської Республіки.

#ЯМедіа

#ФундаціяПравЛюдини

#HumanRightsFoundation

#чернігівська_політехніка

#ChePolytech

#Che_Polytech

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *