Дівчата та хлопці щодня бачать гендерну нерівність у своїх будинках та громадах – у підручниках, у засобах масової інформації та серед дорослих, які піклуються про них.
Батьки можуть брати на себе нерівну відповідальність за домашню роботу, а матері несуть основний тягар догляду та домашніх справ. Більшість низькокваліфікованих та недооплачуваних громадських медичних працівників, які займаються доглядом за дітьми, також жінки, з обмеженими можливостями для професійного зростання.
В школах багато дівчат отримують меншу підтримку, ніж хлопчики, для продовження навчання, яке вони обирають. Це відбувається з різних причин: потреби дівчат у безпеці, гігієні та санітарії можуть бути знехтувані, забороняючи їм регулярно відвідувати заняття. Дискримінаційна практика навчання та навчальні матеріали також спричиняють гендерні розриви у навчанні та розвитку навичок. В результаті майже 1 з 4 дівчат у віці від 15 до 19 років не працює ні в освіті, ні в навчанні – порівняно з 1 з 10 хлопчиків.
Однак у ранньому дитинстві гендерні розбіжності починаються невеликими. Дівчата мають більш високі показники виживання при народженні, частіше розвиваються на правильному шляху, і так само ймовірно братимуть участь у дошкільному навчальному закладі. Серед тих, хто навчається в середній школі, дівчата, як правило, перевершують хлопчиків у читанні у кожній країні, де є дані.
Але настання підліткового віку може створити значні перешкоди для благополуччя дівчат. Гендерні норми та дискримінація підвищують ризик небажаної вагітності, ВІЛ та СНІДу та недоїдання. Особливо в екстрених ситуаціях та в місцях, де менструація залишається табу, дівчата відрізані від інформації та матеріалів, необхідних для збереження здоров’я та безпеки.
Шкідливі гендерні норми зберігаються на найвищому рівні. У деяких країнах вони закріплюються законами та політикою, які не підтримують, або навіть порушують права дівчат, як закони, які обмежують жінок у спадкуванні майна. Хлопчики також страждають від гендерних норм: соціальні концепції маскулінності можуть стимулювати дитячу працю, насильство банд, відлучення від школи та вербування у збройні групи.
Напалько Дмитро
Цей проєкт виконується у співпраці з громадською організацією “Фундація Прав Людини” та фінансується Інститутом міжнародних культурних зв’язків (ІФА) коштами Міністерства закордонних справ Федеративної Республіки Німеччина.