Наталія Холявко
У чому ж криється проблема «батьків і дітей»? Чому виходить так, що кожне нове покоління виховує дітей, яких потім не може зрозуміти?
Є такий гарний вислів: «Усі ми родом з дитинства». Наші цінності, світогляд, світосприйняття починають закладатись у дитинстві та продовжують формуватись протягом усього нашого свідомого життя. Відповідно, умови, в яких зростала дитина, її оточення та люди, з якими вона контактувала, чинять вагомий вплив на її цінності. Приналежність людини до певного соціуму позначається на її ідентичності.
Як же часто ми чуємо фрази: чому батьки мене не розуміють? чому вони такі категоричні? Чому молодь така безвідповідальна?…
Зрозуміти представників різних поколінь можна, заглибившись в історію. У 90-х роках ХХ ст. Н. Хау і У. Штраус розробили так звану «теорію поколінь», виділивши такі:
– бебі-бумери (1940-1960 роки народження) – люди, які народились і зростали в період післявоєнної відбудови країн, підкорення космосу, розквіту могутніх наддержав;
– покоління Х (1961-1980 рр.) – люди, дорослішання яких припало на період «холодної війни», «перебудови» у СРСР, значного поширення наркотичних препаратів і зростання рівня захворюваності на СНІД у світі;
– покоління Y (1981-1999) – люди, народжені в період розпаду СРСР, низки військових конфліктів і терактів, складного становлення нових незалежних держав («лихие девяностые»);
– покоління Z (народжені у період від 2000 р.) – люди, народжені в еру глобальної діджиталізації, поширення віртуальної реальності, загострення екологічних проблем та локальних конфліктів.
Ну що? Досі засуджуєте батьків за надмірну практичність? Критикуєте невміння дідуся/бабусі відпочивати «по-справжньому», а не на дачі чи прибудинковій клумбі? А тепер перечитайте наведені вище тези про ті умови, в яких виховувались і жили представники різних поколінь…. Задумайтесь про ті цінності, що формувались під впливом окреслених умов…. Безперечно, дідусь і бабуся намагаються бути постійно в дії та приносити користь суспільству, оскільки велику частину свого життя вони присвятили відбудові країни й відновленню економіки після катастрофічних наслідків Другої світової війни. Логічно, що представники покоління Х, які доклали максимальних зусиль і десятки років наполегливої праці в саморозвиток, високо цінують матеріальні блага. Успішність людини в їх розумінні вимірюється рівнем доходів, розмірами нерухомого майна, маркою авто і т.п.
Змінювати цінності дорослої людини – складна і довгострокова справа. Та й чи завжди це треба?.. Не критикуйте і не засуджуйте, а спробуйте зрозуміти, проаналізувавши той контекст, в якому формувалась особистість ваших батьків.
#РазомМиСила
#TOGETHER_WE_CAN
#HumanRightsFoundation
#ФундаціяПравЛюдини
#Чернігів
#Чернігівська область
#ChePolytech
#Che_Polytech
#60років_ЧНТУ
#ЧНТУ
#люблю_чнту
#найкращийунівер