Секрети тайм-менеджменту, що спрощують життя

Алла Холодницька.

Мабуть кожен з нас помічав, що ми не завжди встигаємо зробити те, що було потрібно, час диктує нові вимоги, під які ми постійно повинні підлаштовуватися, перед нами щодня постає безліч завдань, які потрібно вирішити, а іноді здається, що доба повинна тривати не 24 години, а як мінімум 25.  Кожен сам намагається блукати в лабіринті справ та знайти вихід: коригувати всій графік, перетворитися на людину-робота, забути про себе та своє особисте життя, бо все поглинає навчання, робота, діти чи щось інше.

В таких умовах часто забуваємо, що кожен свій день ми повинні спланувати так, щоб органічно поєднати роботу, навчання, родину, друзів, а також присвятити хоч трошки часу собі.

Як же зробити так, щоб все встигати та бути задоволеними кожним своїм прожитим днем? Всі успішні люди давно зрозуміли, що правильний тайм-менеджмент – запорука щасливого майбутнього. Не потрібно приносити себе в жертву роботі, навчанню, маленьким дітям, хворим родичам, хатнім справам, безкінечним завданням. Важливо правильно розставити пріоритети та зуміти поєднати все, отримувати задоволення від життя та щодня ділитися позитивом з оточуючими, а не механічно виконувати нескінчені завдання.

Пропоную 4 цікаві методи тайм-менеджменту, які дають непогані результати:

  1. Метод «помідора».

Є одним з найоригінальніших. Назва походить від кухонного таймера у вигляді помідора, який використовував автор для планування свого часу. Суть методу полягає в тому, що кожен з нас здатен максимально ефективно виконувати завдання протягом 25-30 хвилин (це один помідор), а потім активність мозку поступово знижується, людина стомлюється, втрачає концентрацію, увагу, ритмічність рухів стає нижчою. Тому потрібно зробити невелику перерву протягом 5 хвилин.  Якщо вже «з’їли» 4 помідори, то зробіть перерву 15-20 хвилин.

В залежності від того, якою справою Ви займаєтеся, потрібно продумати наповненість перерви: якщо ви рухаєтеся або зайняті фізичною працею, то відпочинок повинен бути спокійним, а якщо це розумова праця, робота за комп’ютером, то краще переключити увагу, походити, зробити невелику гімнастику чи щось інше. Щоб метод працював потрібно чітко сформулювати завдання на день, скористатися таймером, не відволікатися на сторонні справи, прорахувати кількість помідорів на день, враховуючи всі справи та час на особисте життя.

  1. Метод «жаби» або «з’їсти жабу».

Мабуть у кожного з нас щодня у переліку справ з’являються ті, які для нас є найбільш нецікавими, неприємними, а іноді взагалі огидними.  Це так звані жаби. Тому свій ранок потрібно починати з того, щоб ліквідувати або «з’їсти» жабу, а потім із задоволенням займатися іншими справами за списком.  Це дозволить відчути прилив сил та енергії для нових звершень і ви не будете весь день настроювати себе на неприємну справу, тиснути на свою психіку, посилювати неприємні відчуття від цієї огидної роботи. Тому пропоную зробити так, щоб зранку на вас очікували не більше двох жабок. Розподіліть їх рівномірно по днях тижня, враховуючи дедлайни виконання робіт. Ліквідуйте жабок спокійно, не провокуйте внутрішній стрес. В результаті  вам вдасться зекономити час та налаштувати себе на позитив.

  1. Метод слона або «з’їсти слона».

Під слоном у тайм-менеджменті варто розуміти великі важливі завдання, що потребують багато сил, енергії та часу. Іноді цей слон такий великий, що нам навіть страшно до нього підходити, а не те, що їсти. Це може бути важливий проект, написання статті, диплому, будівництво будинку, вивчення іноземної мови та ін. Що ж робити у такому випадку: кликати на допомогу, сховатися далеко та надовго чи все ж таки спробувати поступово його «з’їсти»?

Для того, щоб подолати слона  потрібно не боятися масштабів, а спробувати розбити велику справу на основні етапи, продумати всі важливі кроки, чітко встановити терміни та послідовно йти до мети. Систематизація кроків та завдань, які ми повинні виконати на кожному з них дозволить знизити нервове напруження, підвищить ефективність виконання робіт, усвідомити те, що робота і не така вже складна та не підйомна. Часто чуємо вислів: «розділити слона на сандвічі», тобто ми не одразу його «їмо», а поступово, отримуючи задоволення від того, що робимо та поетапно виставляючи помітки біля вже пройдених етапів, цим самис наближаємо себу до поставленої мети.

  1. Метод швейцарського сиру.

Ми всі уявляємо смачний швейцарський сир, який у нашій уяві візуалізується з багатьма привабливими дірочками. У тайм-менеджменті дірочками є справи, які варто виконати. Суть методу полягає у тому, щоб перш, ніж приступати до списку справ на день, подумайте, які з них для вас є найбільш приємними. Кожна виконана справа – це дірка в сирі, а Ви можете уявити себе мишкою, яка насолоджується смачним сиром. Сувора послідовність справ не потрібна, робіть з задоволенням те, що вам найбільше подобається. В результаті – легкодоступні шматочки сиру будуть «відкушеними». Потім, вдосталь наситившись приємним відчуттям наповненості та отриманням заряду енергії, поетапно переходите до більш нецікавих та неприємних для вас справ.

Кожен з нас для початку може обрати той метод, який найбільше  враховує його особисті риси, біоритми та спосіб життя. Відчути дієвість ви зможете не в перший же день, а поступово, удосконаливши свій ритм життя. До речі, я спробувала всі та знайшла для себе особисті лайфхаки, які дозволяють робити поєднання методик в залежності від планів на день. Тож не бійтесь експериментів, спробуйте і у Вас обов’язково все вийде! Головне – впевненість у собі та бажання досягти поставленої мети та бути успішним у всьому!

PS. У наступних блогах спробую дати ще більше цікавих та дієвих порад.

#HumanRightsFoundation

#ФундаціяПравЛюдини

#Чернігів

#Чернігівська область

#РазомМиСила

#TOGETHER_WE_CAN

#ChePolytech

#Che_Polytech

#60років_ЧНТУ

#ЧНТУ

#люблю_чнту

#найкращийунівер

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *