Прості правила тайм-менеджменту на кожен день

Алла Холодницька.

Сучасний ритм життя постійно вносить свої корективи в наші плани. Мабуть більшість погодиться з тим, що все частіше спостерігається брак часу, аврал на роботі, нескінчений перелік завдань, які потрібно виконати. Ми постійно перебуваємо у стані підвищеної емоційності, стресу, боїмося невизначеності, що в свою чергу негативно відображається не лише на особистій продуктивності, а й на стані здоров’я. Першим сигналом того, що нам потрібно переглянути свій ритм життя є наявність апатії та синдрому хронічної втоми. Коли ми відчуваємо себе «як білка у колесі» – саме час зайнятися тайм-менеджментом.

Ось деякі прості поради на кожен день, які дають непогані результати.

  1. Навчитися правильно розставляти пріоритети.

Потрібно щоденно аналізувати перелік справ, які потрібно зробити та чітко поділити їх на важливі та термінові, важливі та нетермінові, неважливі, але термінові, не важливі та нетермінові. Варто продумати, які з цих завдань можна делегувати іншим, а які варто виконати самостійно.  Для того, щоб поділити справи за пріоритетами можна скористатися кольоровими стікерами або ж у записній книжці поділити сторінку на 4 частини. В кінці дня обов’язково викреслювати зроблені справи, а ті, що не виконані – перенести на наступний день.

  • Хоча б один день на тиждень присвятити відпочинку.

Кожному з нас потрібен відпочинок, а  тому на один день забудьте про роботу або навчання, займіться тими справами, які Вас надихають, проведіть час у колі родини чи друзів, побудьте на природі, сходіть у кіно, салон краси, займіться улюбленим видом спорту або медитацією.

  • Позбавитися від усього зайвого.

Зайвими можуть бути не тільки речі, а й усі ті справи, які є хронофагами – викрадачами нашого часу (тривалі телефонні розмови, соціальні мережі, непотрібні підписки, розсилки, чати та ін.)

  • Усі справи робити поступово.

Якщо завдання великі та потребують багато часу, то потрібно їх поділити на етапи, встановити дедлайни, чітко сформулювати цілі, які повинні бути досягнуті.

  • Не відволікатися.

Якщо займаєтеся якоюсь справою, то робіть перерви тільки тоді, коли це потрібно, не відволікайтеся на сторонні розмови, не їжте під час роботи, одночасно робіть лише ті справи, які можна органічно поєднати не втративши у якості їх виконання.

  • Все записувати.

Поки ми молоді, нам здається, що наш мозок здатен запам’ятовувати всю інформацію, а записники потрібні лише людям похилого віку. Це помилкова думка, оскільки в сучасному світі вже всі давно користуються щоденниками, органайзерами, записними книжками, мобільними додатками, нагадуваннями та замітками у телефоні та іншим для того, щоб планувати свій час. Це дозволить не забути нічого важливого, контролювати терміни виконання, рівномірно розподіляти навантаження.

  • Максимально враховувати біологічні потреби організму.

У кожного сформувався всій особистий біоритм, який потрібно ретельно враховувати при плануванні справ на день. Якщо зумієте максимально ефективно це зробити, то зможете подолати хронічну втому та більше справ встигатимете зробити, Найскладніші завдання плануйте на той час, коли у Вас найвища працездатність.

  • Враховувати перерви.

Коли розписуєте розпорядок дня, то не забувайте про те, що перерви на відпочинок та фізіологічні потреби також потрібно враховувати.

  • Планувати завчасно.

Ми звикли відтягувати  справи до останнього, робити в останній момент, здавати завдання у той день, що є кінцевим терміном.  Щоб цього не було, потрібно всі справи планувати завчасно, що дозволить зекономити зусилля, встигати все робити своєчасно, а у разі потреби щось переробити не порушивши дедлайни.

  1.  Тримати у чистоті робоче місце.

На робочому місці не потрібно бути нічого зайвого, ніщо не повинно відволікати від роботи, чистота на робочому місці дозволяє правильно розподілити простір та швидше виконати роботу.

  1. Навчитися поступово входити у робочий ритм.

Частою причиною того, що ми не встигаємо зробити заплановані справи є банальна лінь. Тому потрібно починати день з тих справ, які є невеликими, швидко виконуються, що дозволить поступово увійти у ритм та виконати складніші завдання. Боротися з лінню також допомагають щоденні тренування, спеціальні тренінги та курси.

  1. Завжди підводьте підсумки.

Кожне виконане завдання повинно бути оцінене з точки зору його доцільності,  результативності, наближення до нашої стратегічної мети. Ми повинні не просто ставити «галочку» біля виконаних справ, хвалити себе за успіхи, аналізувати невдачі. Важливо відчувати внутрішнє задоволення від того, що Ви робите та ніколи не втрачати оптимізму.

#HumanRightsFoundation

#ФундаціяПравЛюдини

#Чернігів

#Чернігівська область

#РазомМиСила

#TOGETHER_WE_CAN

#ChePolytech

#Che_Polytech

#60років_ЧНТУ

#ЧНТУ

#люблю_чнту

#найкращийунівер

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *