Інструменти запобігання конфліктам у молодіжному середовищі

Апанасенко Владислав

Підлітковий період – час прискорення фізичного розвитку та статевого дозрівання, що  характеризується  важливими  змінами в організмі підлітка, у тому числі  появою  вторинних  статевих ознак. Розвивається кісткова система, спостерігаються зміни складу крові та кров’яного тиску. Відбуваються різні структурні та функціональні  зміни  церебральної активності.

Набути дорослі якості прагнуть всі підлітки, без винятків. Бачачи прояви цих якостей у старших людей, підліток часто некритично наслідує їх. Досить часто взаємини  із  дорослими характеризуються підвищеною конфліктністю. Одночасно змінюється характер взаємовідносин з однолітками, з’являється потреба у спілкуванні з метою самоствердження.

Перебудова всієї системи відносин із батьками, вчителями, однолітками призводить до виникнення сперечань, конфліктів. Слід зазначити, що міжособистісна взаємодія у ситуаціях конфлікту викликає труднощі у підлітків, у їх відносинах переважають деструктивні тенденції.

Найчастіше замість аналізу проблеми та пошуку шляхів її вирішення підліток намагається інтенсивним способом вплинути на об’єкт суперечності та виробляє дії, що ведуть до загострення конфлікту. Це пов’язано, перш за все, з нестачею  комунікативної та соціальної компетентності підлітків.

Вирішення конфлікту – це  процес  знаходження  взаємоприйнятного  розв’язання проблеми, що  має спільну значущість для учасників конфлікту, і на цій  основі гармонізація їхніх стосунків.

У підлітковому віці багато тимчасових станів закріплюються та стають стійкими властивостями особистості, педагогам, батькам, психологам при організації та здійсненні  виховного  процесу важливо, не придушувати  конфлікти  між  підлітками, а розвивати у них комунікативні якості, об’єктивну самооцінку та здорову критичність до оточення, формувати навички конструктивної взаємодії.

Усе це допоможе  подолати  високу  конфліктність  властиву  підліткам, зробити відносини у підліткових  групах  більш  гармонійними, а їх виховний і розвивальний  потенціал вищим.

Проєкт виконується у співпраці з громадською організацією «Фундація прав людини» та фінансується Інститутом зовнішніх культурних зв’язків (IFA) коштами Міністерства закордонних справ Федеративної Республіки Німеччина.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *